poniedziałek, 5 marca 2018

DYSTRYBUCJA - definicja (uzupełnienie)

DYSTRYBUCJA - definicja (uzupełnienie)


W zespole instrumentów i działań związanych z dystrybucją wyróżnia się następujące części składowe: kanały dystrybucji oraz dystrybucję fizyczną (logistykę dystrybucji), czyli fizyczny przepływ produktów




(Rysunek 1.1.).[1]


Rysunek 1.1. Struktura dystrybucji

Źródło: Anna Czubała „Dystrybucja produktów”, Warszawa 2001.

Logistyka dystrybucji może być ujmowana w ujęciu wąskim i szerokim:[2]
  • wąskie– dotyczy zagadnień związanych z dystrybucją fizyczną. Składa się ona z podsystemów: transportu, składowania i zarządzania zapasami.
  • szerokie– dotyczy systemu dystrybucji (organizacji i zarządzania), dystrybucji fizycznej oraz metod, technik sprzedaży i obsługi klienta.


[1] Źródło: A. Czubała, „Dystrybucja produktów”, Warszawa 2001.
[2] Źródło: M. Christopher, „Strategia zarządzania dystrybucją”, Warszawa 1996, s. 151.

1 komentarz:

  1. W kontekście zarządzania kanałami sprzedaży oraz dostarczania materiałów promocyjnych do punktów docelowych, kluczowym elementem staje się sprawna logistyka materiałów POSM. Jest ona istotną częścią dystrybucji fizycznej, zapewniając odpowiedni przepływ materiałów reklamowych i ekspozycyjnych, co wpływa bezpośrednio na skuteczność działań marketingowych w miejscu sprzedaży.

    OdpowiedzUsuń