poniedziałek, 5 marca 2018

Dystrybucja fizyczna (część 1.) - definicja

Dystrybucja fizyczna (część 1.) - definicja 


Istotą dystrybucji fizycznej, określanej również jako logistyka dystrybucji, jest przepływ gotowych produktów od wytwórcy do końcowego nabywcy. W czasie tej drogi produkty znajdują się albo w fazie rzeczywistego ruchu, lub są w fazie względnego spoczynku.




 Istotą dystrybucji fizycznej, określanej również jako logistyka dystrybucji, jest przepływ gotowych produktów od wytwórcy do końcowego nabywcy. W czasie tej drogi produkty znajdują się albo w fazie rzeczywistego ruchu, lub są w fazie względnego spoczynku.[1]
 Efektywna dystrybucja ma za zadanie zapewnić przemieszczanie się produktów i materiałów z początkowych składów do klienta, przy możliwie najniższym koszcie, jednocześnie zaspokajając, lub przewyższając wymogi klienta odnośnie serwisu. rolety zewnętrzne Oznacza to ograniczanie kosztów dystrybucji, między innymi transportu, zapasów i administracji, przy jednoczesnej poprawie standardów obsługi klienta, bądź też dążenie do osiągnięcia możliwie najlepszej relacji między poziomem obsługi klienta a poziomem wynikających z tego kosztów. [2]
 Całkowity koszt dystrybucji fizycznej jest sumą kosztów związanych z realizacją wszystkich czynności, które składają się na fizyczny przepływ produktu od wytwórcy do końcowego nabywcy, powiększone o szacunkową wartość utraconych możliwości sprzedaży, wynikającej ze źle funkcjonującego systemu dystrybucji.[3]
 W skład kosztów dystrybucji fizycznej wchodzą tak zwane subsystemy (funkcje) dystrybucji fizycznej, do których zalicza się obsługę zamówień, transport, utrzymania magazynów i utrzymania zapasów.



[1] Źródło: A. Czubała, „Dystrybucja produktów”, Warszawa 2001, s. 139.
[2] Źródło: Praca zbiorowa pod redakcją Krzysztofa Rutkowskiego, „Logistyka dystrybucji”, rolety zewnętrzne Łódź 2005, s. 63.
[3] Źródło: A. Czubała, „Dystrybucja produktów”, rolety podtynkowe 2001, s 144.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz